BACK TO THE HOSPITAL

First Dutch then English 

Het was weer spannend. 

HEB IK WEER!!! 
Ik heb dus een ernstige en zeldzamen strottenklep ontsteking. 
Epiglottitis. 
Hiervoor word je als kind al geënt en toch is het bij mij de kop op gestoken. Uiterst zeldzaam. 
Meestal alleen bij kinderen tussen 2 en 6 of mannelijke crack rokers. 
(neeeeeee mam, ik rook geen crack!!) En bij mij dus. 
Het begin met een gewone keelpijn. 
Vitamines, thee met honing en even stem laten rusten, daarmee gaat het meestal wel over. 
Maar het werd erger en erger. 
Op een gegeven moment was het bij elke keer dat ik slikte, alsof in een tennisbal met scheermesjes door mijn strot probeerde te krijgen. 
Ik kon via mond niet meer ademen, slikken eten, drinken, praten..... 
Het lukte amper nog. 
Vrijdag ochtend dus naar de huisarts. 
Tong uit, spatel in mijn keel. 
Ja, een keelontsteking. 
Hier heb je pijnstillers en antibiotica. 
Ik zei nog dat ik normaal antibiotica via infuus moet, maar ja, dat kreeg geen gehoor. Uitzieken en pijnstillers. 
Ook was een corona test gedaan. 
Op dat moment was mijn ontsteking waarde ook nog maar 27.
Maar smiddags ging het al slechter en toen met mama nog een keer gegaan. Nog maar meer pijnstillers erin. Dan kon ik de antibiotica misschien nog wel wegslikken. 

CAN'T GET NO SLEEP
De nacht was hels. 
En kotsen ging via de neus en mond, maar niks kon er meer in. 
Ook door mijn neus kreeg ik op een gegeven moment steeds minder lucht. 
Mijn hele strot was geïnfecteerd en opgezet. Dus ik droogde uit terwijl ik langzaam aan het stikken was. 
Dus naar huisartsen post gegaan.. Daar wilde ze me in eerste instantie wegsturen. 
Ik had geen koorts en moet meer mijn best doen om te slikken. 
Mijn keel was geïrriteerd maar geen rede voor opnamen. Ik raakte in paniek. 
Om mij gerust te stellen deed toch maar een ontstekingswaarde test. 
Die ging dus richting 196 al en nu was het haar beurt om te schrikken en plan aan te passen. 
Ik ben naar de spoedeisende hulp gestuurd en een KNO arts kwam vanuit thuis om mij te onderzoeken. 
Camera door me neus... 
Ja hoor ontstoken strokkenklep. 
Zeer zeldzaam en zonder koorts. t zou dit normaal nooit gevonden zijn. 
Direct aan infuus voor antibiotica, anti braak, vocht en dexametason. 
De eerste nacht verbleef ik op de Accute opname afdeling. Ik was corona vrij getest. En de eerste medicatie stoot leek te werken. 
Dat was iig al iets. 
BEKENT TERREIN
Zondag morgen werd ik verplaatst van acute opname afdeling, naar een 4 pers kamer op chirurgie (ivm stoma). Maar nu onmiddellijk weer verwijderd en op een andere kamer gelegt. Man die op mijn plek lag voor mij , is positief getest en de 2 dames die er nog liggen zijn nu meteen in isolatie gezet. Ik lag er net, dus kans op besmetting minimaal.
Het was wel geweldig hoe snel en aduquaat er is opgetreden. Het ziekenhuis is nu echt niet de plek waar je wilt zijn. Normaal niet, maar nu al helemaal niet.
Eng joh, dit...
Gelukkig gaat het nu al beter en kan ik alweer wat eten en drinken
Net bij KNO geweest (Dhr Alles) en als zeer prettig ervaren.
We gaan per dag letterlijk kijken via een camera door de neus, wat de vooruitgang is, en ze sturen me niet weg, voor heel de ontsteking en zwelling compleet weg. 
Ook omdat ik zangeres ben. 
Daar word extra rekening mee gehouden.
Hij dacht ontslag waarschijnlijk in loop vd week, beginnend bij woensdag. Maar kan ook later, afhankelijk van wat ze dus zien aan genezing als ze de keel ingaan.
De verpleging heeft nog genoeg legen bedden, dus proberen het bed naast mij, zo lang mogenlijk vrij te houden. 
Als er nu een luchtweg virus nog bovenop deze bacteriële luchtweg infectie komt, is het gedaan. 
Het is nu ook duidelijk dat als ze een  nog paar uur hadden gewacht met het starten vd behandeling, het te laat was geweest. 
Echt opgelucht dat dit niet het geval is. 
En we blijven positief. 
Stem mag ik zeker de komende week nog maar minimaal gebruiken. 
Zeker als zangeres zijnde, is deze rust absoluut nodig en belangrijk, 
wil ik in de toekomst nog kunnen op goed niveau blijven zingen. 
Maar het gaat hopenlijk uiteindelijk binnen een paar weken weer helemaal goed komen als ik zo door ga en niks forceer. 
Wel lag de verpleging helemaal dubbel, toen ze me betrapte op het oefenen vd danspasjes voor de revue waarbij ik meedoe (zo goed en kwaad als dat gaat met een infuuspaal 😂) 
Zoals eerder geschreven, we blijven positief .

Ik hoop jullie hiermee genoeg te hebben geïnformeerd. 
Er mag geen bezoek in het ziekenhuis komen ivm corona maatregelingen (max 1 persoon per dag en dat is mijn moeder) en bellen lukt ivm het zogenoemde spraakverbod nog niet. 
Maar mocht iemand een kaartje willen sturen, dan kan dat naar mijn thuis adres, dan zorgt mama dat het bij mij komt.

Dikke digitale knuffel
XOXO





 JUST MY LUCK!! 

So I have a severe and rare larynx inflammation.
 Epiglottitis.

People in NL are being vaccinated for this as a child and yet it has been raised with me. 
With adults it's Extremely rare.
Usually only in children between 2 and 6 or male crack smokers.
(Nooooo mom, I don't smoke crack!) And now also me.

It started with an ordinary sore throat.
Vitamins, tea with honey and letting your voice rest for a while, that's what it's usually about. 
But the work gets worse and worse.
At one point, every time I swallowed, it was as if in a razor-blade tennis ball trying to get through my throat.
I could no longer breathe through mouth, swallow food, drink, talk .....
It barely worked.
So on Friday morning to the doctor.
Tongue out, spatula down my throat.
Yes, normal laryngitis.
Here you have painkillers and antibiotics.
I said that I normally have antibiotics through an IV, but yes, that was not answered.  Illness and painkillers.
A corona test was also done.
At that time my ignition value was also only 27.
But in the afternoon it was already getting worse and then we went again with mom.  More painkillers in it.  Then maybe I could still swallow the antibiotics.

CAN'T GET NO SLEEP
The night was hell.
And vomiting went through the nose and mouth, but nothing could go in anymore.
At one point I also got less and less air through my nose.
My whole throat was infected and swollen. So I dried out while choking slowly.

So I went to the GP post .. In the first instance she wanted to send me away.
I didn't have a fever and I have to try harder to swallow.
My throat was irritated but no reason for shots.  I panicked.
To reassure me I did an ignition value test.
So it was already heading towards 196 and now it was her turn to startle and adjust plan.

 I was sent to the emergency room and an ENT doctor came from home to examine me.
Camera through my nose ...
Yes, ignited siphon valve.
Very rare and without fever.  This would normally never have been found.
Directly on the infusion for antibiotics, anti-vomiting, moisture and dexametasone.
The first night I stayed in the Accute recording department.  I was tested corona free.  And the first medication shot seemed to work.
That was already something.

 KNOWN GROUND
 Sunday morning I was moved from acute admission ward to a 4 press room for surgery (because of stoma).  But now immediately removed and placed in another room.  The man who was in my place in front of me has been tested positive and the 2 ladies who are still there have now been put in isolation.  I was just there, so the risk of infection is minimal.

 It was great how quickly and appropriately we acted.  The hospital is really not where you want to be.  Normally not, but not at all now.

 SCARY SHIT...
Fortunately it is already better and I can eat and drink again
Just been to ENT (Mr Alles) and experienced as very pleasant.
We are literally going to look through a camera through the nose each day, which is the progress, and they don't send me away, for all the inflammation and swelling to go completely away.
Also because I am a vocalist.
This is extra taken into account.
He thought he would probably be resigning me in the course of this week, starting Wednesday.  
But it can also be later, depending on what they see in healing when they go into the throat.
The nurses still have enough empty beds, so try to keep the bed next to me free for as long as possible.
Now if there is a respiratory virus on top of this bacterial respiratory infection, it's done..... 
It is now also clear that if they had waited a few more hours to start treatment, it would have been too late.
Really relieved that this is not the case.
And we remain positive.
I will certainly only be able to use the vote minimally for the next week.
Especially as a singer, this rest is absolutely necessary and important,
I want to be able to continue singing at a top level in the future.
Hopefully it will eventually be all right again within a few weeks if I continue like this and don't force anything.
However, the nurse was completely in tears of laughing, when she caught me practicing the dance steps for the revue in which I participate (as good and bad as that goes with an IV pole 😂)
As previously written, we remain positive.
I hope to have informed you enough with this.
A visit to the hospital is not allowed due to corona measures (max 1 person per day and that is my mother) and calling is not possible due to the so-called speech ban.
But if someone wants to send a card, it can be sent to my home address, then mom will make sure it gets to me.
Big digital hug
 XOXO

Reacties

  1. Get well soon Vero! We are with you! <3 Greetings: Eszter your FB friend :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

ROLLER-COASTER

PICTURE PERFECT PICTURES

Patreon what???