DOET TIE HET , OF DOET TIE HET NIET ?



DE WERELD DRAAIT DOOR
(first Dutch then Englisch) 

Al 9 maanden thuis.
Ja je leest het goed en ik ben geen uitzondering hier op.
Half February, met carnaval, was de laatste keer dat ik in groepsverband deelnam aan een gezellig samenzijn. Carnaval in Weert. Toen was het virus al bezig in het zuiden van Europa en begon het bij mij echt te knagen. Mensen verklaarde me voor gek. Het zou niet met zo'n vaart lopen, dat het ook hier heen zou komen.
Maar ik begon al wat eten te sparen, wc papier, begon in mijn tuin te investeren die toen nog een echte jungle was.
Want ja, ik behoor tot de risico patienten, dus om niet ziek te worden begon ik me vroegtijdig te isoleren.
En wat bleek... 
2/3 weken later was er complete paniek in nederland.
Gehamster. Gekte. En mensen waren verbaast dat het nu ook in nederland was.
Pardon? 
Hebben we dan niks van de geschiedenis geleerd ? 
Een virus kent geen landgrenzen of verschil tussen rijk en arm, zwart of wit, man of vrouw.
Mijn enige zorg toen, waren pijnstillers als paracetamol. Die waren overal uitverkocht. Gelukkig had ik lieve vrienden die me een strip opstuurden.

4 MAANDEN ZONDER MAMA .
Mijn leven lag op zun gat. Alles ging dicht.
4 maanden lang kon ik niet eens mijn eigen moeder zien, want die werkt in de zorg. Ze woont bij mij om de hoek, maar even bij buurten kon niet. We kletste wel eens door het hek heen, buiten, op afstand.
4 maanden ook niet kunnen sporten.
Wat was dat een angstige tijd. 
Ik moet mijn fysio oefeningen doen in het water. Maar zwemmen mocht niet. 
Daarna kwam mij ten oren dat het buiten water Eersel wel open was.
Ik nam een abonnement en ging trouw een paar keer pw op mijn scootmobiel 15 km op en neer, naar het natuur water om iig te zwemmen.
Wat een opluchting. Want ondanks dat de fysio therapeut wel nog bij mij thuis kwam, begon de uitval naar de benen toe, weer op te spelen. 
Ik was woedend en machteloos. 
Zo hard gevochten de laatste 4 jaar, om maar niet in een rolstoel te eindigen.... En dan zou het uiteindelijk wel gebeuren door zo'n K*T-virus.
Maar na die 4 maanden mocht ik mama weer zien, en ook mijn opa, die in een verzorgings tehuis verblijft. En gelukkig ook weer zwemmen. 
Traantjes van geluk, dat we weer bij elkaar mochten zijn. 

MIJN TUINTJE
Wat was ik dankbaar in deze tijd, dat ik niet op een flat woonde en een tuin had.
Bezigheids therapy. 
Mijn hele tuin heb ik op de schop genomen. Van voor naar achter alles omgegooit en opnieuw ingericht. Dagenlijks stond ik op bij het eerste licht en ging de hele ochtend door, smiddags even slapen en dan daarna nog even door tot de schemer inviel.
Spierpijn, rugpijn, oververmoeid... 
Maar ik moest bezig blijven om niet in een depressive staat van zijn weg te zakken.
1 keer per week zag ik mijn (toen nog) vriend, mijn enige contact met de buitenwereld.  De enige menselijke aanraking. De hele week keek ik er naar uit. Om even mens te mogen zijn. 
Hij had het stervens druk, want op zijn werk, ging het juist door de quarentine extreem goed. Hun webshop met computers klapte uit de voegen, want iedereen moest ineens thuis werken, kinderen kregen online school etc.
Wat een tegengestelde wereld met waarin ik leefde. De complete isolatie. 
Het stil staan en niet vooruit kunnen.

CREATIEF .
Een mens kan 2 dingen doen...
In een depressie in een hoekje gaan zitten of productief en Creatief worden.
Ik koos voor het laatste. 
Eerst las ik heel de serie van "Aardkinderen" - stam vd Holenbeer" uit. 
Dit gaf me de inspiratie om mijn "Bundles of love" te creeeren. Amulet buideltjes van zelf handbewerkt/geklopt leer, ingewreven met rode oker en daar in 4 soorten geneeskraxhtige en stimulerende stenen. Deze verkoop ik nu op erg kleine schaal, want het is per buideltjes ongelooflijk veel werk. En hier en daar geef ik ze weg aan mensen die veel voor mij betekenen. De eerste die een buideltjes kregen waren mijn moeder en mijn ex-vriend. 
Wat was ik trots op mijn totaal unieke creaties. 
En nu het dalijk weer donkerder en kouder word, zal ik daarin weer meer productief gaan worden. 
Daarnaast las ik mezelf in, op hoe permacultuur werkt en spontaan belande er een stuk of 40 autobanden in mijn tuin, in omgespitte grond, bedekt met karton, als basis voor een verhoogde ecologische groente en fruit tuin. Compostgrond ging ook de banden in, nadat deze bewerkt waren en een toen kwam het zaaien. Het karton is om wormen te trekken, die de grond op de meest natuurvriendelijke manier composteren en omwoelen. 
Achter in de tuin heb ik ook een groot stuk tuin omgespit, waar "wilde" bloemen kwamen, die bijen en insect en lokte. En er hingen insect en hotels. Zodat mijn fruit en groente mooi zou gaan groeien. Wat een weelde was het in de zomer, dat tuintje van mij. Een en al kleur, geur en activiteit. Ik was trots op het geen wat ik voor elkaar had gekregen. Een lekkere lounge in de tuin, een zelf uitgegraven vijver, bloemenperken, eigen groente en fruit. Een vuurkring met 4 grove boomstammen om op te kunnen zitten. 
Maar verder niemand om het mee te kunnen delen. Ik merkte dat mijn gezondheid toch achteruit ging. Eenzaamheid is echt killing als je hiervoor niet kiest. 
Voor mensen die nog een partner hebben of een gezin/leefgroep is het moeilijk voor te stellen hoe enorm verstikkend stilte en eenzaamheid is. 
Zonder mijn poezenkindjes had ik het waarschijnlijk echt niet meer getrokken. 
Gelukkig versoepelde de quarentine regels na 4 maanden een beetje, en kon ik mondjesmaat af en toe iemand uitnodigen. Natuurlijk wel vanzelfsprekend op een corona proof manier.
Ook zijn mijn ex en ik 2 keer naar de sauna geweest. 1 keer voor mijn verjaardag en 1 keer voor de zijne. 
Hoe ongelooflijk fijn was dat.
Echt even er tussen uit.
Een dagje weg. Wat een ongelooflijke luxe was dat dan ineens, na zo lang te zijn op gesloten, gestraft te worden, 
zonder dat je ook maar iets hebt misdaan ..

2e GOLF .
De zomer was redelijk oke. 
Ik was nog steed svooral thuis te vinden, maar wel in mijn geweldig tuintje. 1 keer ben ik dicht bij de grens van Groningen geweest, hij een corona vrije vriendin. 
Heerlijk daar gewandeld in de natuur en met de hond en gespeeld. 
Natuurlijk miste ik enorm mijn andere vrienden en toen het festival seizoen was, moest ik wel een paar keer mezelf uit een wel erg donker gat trekken. 
Ook lichaamlijk ging het kwakkelend, maar ik heb me gelukkig staande en corona vrij weten te houden. 
Ook zag ik mijn moeder, broertje en Pa weer regelmatig. Wat had ik dat enorm gemist. 
Gewoon, ons gezin. 
Maar geen Wacken Open Air, geen Sabaton Open Air... Geen concerten. 
Niet mijn vrienden zien, uit alle hoeken van de wereld, die ik normaal 1 keer per jaar tref. 
Geen roadtripps en kamperen of op hotel met mijn vaste kliekje, geen muziek, 
geen concerten... Niks!!!
Alles waar ik normaal voor leef.. WEG!!!
Ik werd gillend gek van verlangen naar drukte, muziek, een headbangende menigte. 
Het samen zijn, het netwerken, het genieten en iets van verandwoording hebben  ... 
Het niet OVERLEVEN maar echt LEVEN! 
Dus maar weer crea bea bezig.
Met de fotograaf Ton Dekkers van Interdependent Photo, heb ik iig een paar hele mooie fotoshoots gedaan in die maanden.
Maar nu is de 2e golf. 
Weer minimaal contact met mensen. 



MAKELAAR SPELEN 

En dus ben ik nu Makelaar aan het spelen. Iemand die mij dierbaar is maar zelf absoluut de tijd, nog kennis mist over hoe je in nederland een huis koopt, help ik mee door het doolhof dat "de huizenmarkt" heet. 
En Serieus, das een full time job joh, zeker als je net begint. Internet afstruinen voor woningen, gesprekken met de bank, bezichtegingen aan vragen, bezichtegingen voorbereiden, bezichtegingen doen. 
En ondertussen er bovenop zitten, zodra er een nieuw geschikte huis online komt.



VACCINE 

Daar is hij dan, het gevreesde woord.
Het woord waardoor straks alles weer normaal zou moeten worden. Het woord wat tegelijke staat voor onderdrukking van het volk. Het woord wat mensen als ik tegen de muur aanzet, maar tegelijkertijd moet beschermen.
Met gruwel las ik gister dit bericht :
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5197879/rutte-kabinet-denkt-na-over-indirecte-vaccinatieplicht

Zonder vaccination straks geen toegang tot overheidsgebouwen & concerten......
Dat is dus ook het gemeente huis, het UWV, de belastingdienst, de rechtbank, GGZE, Defenitie, het juridisch loket....
En als ik dit zo lees, is dat ook gebouwen die subsidie krijgen. Ik stel me zo voor dat dit ook dus scholen, theaters, zwembaden, woningstichtingen, sportscholen, kerken en andere vormen van gebedshuizen, opvang voor dak en huislozen, leger des heils, blijf van mijn lijf huis, stations en vliegvelden, elke vorm van clubs, huisarts, tandarts en apotheek, muziekscholen, wijkcentrums, ziekenhuizen, bioscopen en museums kunnen zijn.(en gevangenissen) 
Tel daarbij concerten op en je word dus uitgesloten van elke vorm van ontspanning, onderwijs, (geestelijke) gezondheid zorg, reizen, sociale activiteiten, wonen etc
Wat is hier dan nog "niet gedwongen aan"?
Je enige optie als je tegen het vaccine bent, is dan nog om compleet zelfvoorzienend in een hutje op de heide te leven. 

Defenitie overheidsgebouwen :
"dat eigendom is van rijk, provincie, gemeente of waterschap
en wordt gebruikt door rijk, provincie, gemeente, waterschap, zelfstandig bestuursorgaan of adviesraad. Bij rijk, provincie, gemeente en waterschap spreekt dit vanzelf. Hieraan worden ook organisaties in het openbaar bestuur toegevoegd. Kenmerkend voor deze organisaties is dat ze zijn ingesteld bij wet en dat ze voor hun budget grotendeels afhankelijk zijn van belastinggelden."

Ik ben afhankelijk van dit vaccine dus, op elk vlak van mijn bestaan. Ik zal het even opsommen
Wajong via UWV 💉  
Huis huren via gemeente 💉
Medicatie en stoma matheriaal 💉   
mijn huisarts, stomavervleegkundige, internist of chirurg bezoeken 💉  zwemmen en fysio 💉
En dan als zangeres/muzikant en of tourende merchgirl actief blijven💉 
Reizen 💉

BOOS
Je ziet, heel mijn leven kan ik alleen nog maar leven, als ik gevaccineert word.
Anders word mij het leven letterlijk ontnomen.
Geen vrij keus. 
Dit is dwang.
Of ik het wel of niet zou doen als er keus was?
Ik zou iig eerst willen weten wat het op langer termijn gaat doen. 
Wat voor troep er nog meer in gedaan word. 
Wat voor schade het kan opleveren. 
Zoals elk weldenkend mens de do's en don't wilt afwegen.
Je word nu verplicht, omdat je anders een verstoteling vd maatschappij word.
Een melaatse die in gotten weggeduwd word, zoals 2000 jaar geleden. 

En dat staat me vreselijk tegen. 
Deze dwang. Dit is geen democratie meer.
Voor of tegen gelijk, wij als nederlanders moeten wel de keus hebben, zonder meteen parias te worden als je anders denkt dan word opgelegt... 

En even een kanttekening. 
Ik vind nederlands cultuur, de feesten en erfgoed iet heel moois. 
Het hulpje (en zeker geen slaaf) van de Sint was nooit een rasistisch iets. Dat hebben de schreeuwers ervan gemaakt. En nu worden we GEDWONGEN om iets echt heel nederlands af te schaffen, we worden gecensureert, omdat een klein groepje oproerende schreeuwers iets te doen moest hebben, een paar aandachtgeile (ex-) BNers regels hebben overschreden, wel mochten protesteren terwijl andere de mond word gesnoerd. 
Waar is hierin de democratie gebleven? 


Graag hoor ik jouw mening in de comments. 
Veel liefs en stay healthy 
Veronique 💋


THE WORLD KEEPS TURNING 

 At home for 9 months.
 Yes you read that right and I am no exception to this.
 The last time I participated in a group gathering in mid-February, with carnival. Carnival in Weert. At that time the virus was already busy in the south of Europe and it really started to gnaw me. People thought I was crazy. It would not go so fast that it would come here.
 But I already started to save some food, toilet paper, and started investing in my garden which was still a jungle at the time.
 Because yes, I am one of the high-risk patients, so in order not to get sick I started to isolate myself early.
 And as it turned out ...
 2/3 weeks later complete panic in the Netherlands.
 Gehamster. Madness. And people were surprised that it was now also in the Netherlands.
 Excuse me? Have we learned nothing from history? A virus has no national boundaries or difference between rich and poor, black or white, male or female.
 My only concern at the time was painkillers like paracetamol. They were sold out everywhere. Luckily I had dear friends who sent me some by mail.

 4 months without mommy.
 My life was on its way. Everything closed.
 For 4 months I couldn't even see my own mother, because she works in healthcare. She lives around the corner from me, but it was impossible to visit neighborhoods. We sometimes chatted through the fence, outside, from a distance.
 Also not able to exercise for 4 months.
 What a terrifying time that was.
 I have to do my physiotherapy exercises in the water. But swimming was not allowed. After that it came to my ears that it was open outside Eersel.
 I took a subscription and faithfully went a few times pw on my scooter to the natural water to swim.
 What a relief. Because despite the fact that the physiotherapist still came to my house, the loss to the legs is starting to play up again.
 I was furious and helpless. Fought so hard the last 4 years, not to end up in a wheelchair .... And then it would eventually happen because of such a K * T virus.

My garden.

 How grateful I was at this time that I did not live in a flat and had a garden.
 Occupational therapy. I have overhauled my entire garden. Everything changed from front to back and redesigned. Every day I got up at first light and went through the morning, in the afternoon a little sleep, and then a little while until dusk.
 Muscle pain, back pain, exhausted ...
 But I had to keep busy so as not to sink into a depressed state.
 Once a week I saw my (then) friend, my only contact with the outside world. The only human touch. I was looking forward to it all week. To be allowed to be human for a while. He was dying busy, because at work, the quarentine was doing extremely well. Their webshop with computers collapsed, because everyone suddenly had to work from home, children got online school, etc.
 What an opposite world with what I lived in. Complete insulation. Standing still and not being able to move forward.

 Creative
 A person can do 2 things ...
 In a depression, sit in a corner or become productive and Creative.
 I chose the latter. First I read the whole series of "Aardkinderen" - stam vd Holenbeer ".
 This gave me the inspiration to create my "Bundles of love". Amulet pouches of self-crafted / beaten leather, rubbed with red ocher and there in 4 types of medicinal and stimulating stones. I now sell this on a very small scale, because it is an incredible amount of work per pouch. And here and there I give them away to people who mean a lot to me. The first to receive pouches were my mom and my ex-boyfriend. How proud I was of my totally unique creation.

 And now that it is getting darker and colder again, I will be more productive in it again.
 In addition, I educated myself on how permaculture gardening works and spontaneously about 40 car tires ended up in my garden, in digested soil, covered with cardboard, as the basis for an increased ecological vegetable and fruit garden. Compost soil also went into the tires after they were tilled and then the sowing came. The cardboard is for pulling worms, which compost and turn the soil in the most environmentally friendly way.
 In the back of the garden I also dug through a large piece of garden, where "wild" flowers came, which attracted bees and insects. And there were insects and hotels. So that my fruit and vegetables would grow nicely. What a luxury it was in the summer, that little garden of mine. All color, scent and activity. I was proud of what I had achieved. A nice lounge in the garden, a self-dug pond, flower beds, own fruit and vegetables. A fire circle with 4 large tree trunks to sit on.
 But no one else to share it with. I noticed that my health was deteriorating. Loneliness is really killing if you don't choose it.
 For people who still have a partner or a family / living group, it is difficult to imagine how enormously suffocating silence and loneliness is.
 Without my kitty kids I probably wouldn't have taken it anymore.
 Luckily the quarentine rules relaxed a bit after 4 months, and I was able to invite someone now and then. Obviously in a corona proof way.
 My ex and I also went to the sauna twice. 1 time for my birthday and 1 time for his.
 How incredibly nice that was.
 Really take a break.
 A day out. What an incredible luxury that was suddenly, after being closed for so long, to be punished, without having done anything wrong.

2nd wave.
 Summer was pretty okay. Of course I missed my friends a lot and when the festival season came, I had to pull myself out of a very dark hole a few times. It was also ailing, but fortunately I managed to keep myself standing and corona free.
 I also saw my mother, brother and Dad regularly again. How I had missed that enormously.
 Just our family.
 But no Wacken Open Air, no Sabaton Open Air ... No concerts.
 Not seeing my friends, from all over the world, who I normally meet once a year.
 No road tripps and camping or at a hotel with my regular clique, no music, no concerts ... Nothing !!!
 Everything I normally live for .. GONE !!!
 I was screaming mad with desire for crowds, music, a headbanging crowd.
 Being together, networking, enjoying and having something to say about yourself ...
 Not SURVIVE but really LIVE!
 So again creating bea busy.
 With the photographer Ton Dekkers of Interdependent Photo, I did some very nice photo shoots in those months.
 But now is the 2nd wave.
 Minimal contact with people again.

Playing house broker
 And so I am now playing Broker. Someone who is dear to me, but who absolutely lacks the time, still lacks knowledge about how to buy a house in the Netherlands, I help through the maze called "the housing market".
 And Seriously, that's a full time job dude, especially if you're just starting out. Scanning the internet for homes, conversations with the bank, requesting viewings, preparing viewings, doing viewings.
 And in the meantime, be on top of it as soon as a new suitable house comes online.

 Vaccine
 There he is, the dreaded word.
 The word by which everything should soon return to normal. The word which also stands for oppression of the people. The word what people when I push against the wall, but must at the same time protect.
 With horror I read this message yesterday:
 https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5197879/rutte-kabinet-denkt-na-over-indirecte-vaccinatiewezen

Without vaccination there will soon be no access to government buildings & concerts ......
 That is also the municipality, the UWV, the tax authorities, the court, GGZE, Defense, the legal counter ....
 And if I read this like this, it is also buildings that receive a subsidy. I imagine that this includes schools, theaters, swimming pools, housing foundations, gyms, churches and other forms of places of worship, shelter for the homeless, army of salvation, stay off my body, stations and airports, any kind of clubs , general practitioner, dentist and pharmacy, music schools, community centers, hospitals, cinemas and museums. (and prisons)
 Add to this concerts and you are therefore excluded from any form of relaxation, education, (mental) health care, travel, social activities, living, etc.
 So what is "not forced on" here?
 Your only option if you are against the vaccine,
 is then to live completely self-sufficient in a cabin on the heath.

 Government buildings definition:
 "that is owned by the state, province, municipality or water board
 and is used by the state, province, municipality, water board, independent administrative body or advisory council. This goes without saying for the national government, province, municipality and water board. Organizations in the public administration are also added to this. Characteristic of these organizations is that they are established by law and that they largely depend on tax money for their budget. "

 So I depend on this vaccine in every area of ​​my existence. I'll list it briefly
 Wajong through UWV 💉 Rent a house through municipality 💉
 Medication and stoma material 💉
 visit my GP, ostomy nurse, internist or surgeon 💉 swimming and physiotherapy 💉
 And then as a singer / musician and / or touring merchgirl can remain active 💉 Travel

 You see, I can only live my life if I get vaccinated.
 Otherwise my life will literally be taken away.
 Not a free choice. This is coercion.
 Whether or not I would if I would take the vaccination if there was a choice?
Well, I would first like to know what the longer term guest will do. What more junk is put into it. What damage it can cause. Like any sane person, carefully look at the do's and don'ts.
But now you become obligated, because otherwise you become an outcast of society.
 A leper who is pushed away in caves.

 And I really don't like that.
 This compulsion. This is no longer democracy.
For or against, we as Dutch should have the choice, without immediately becoming parias if you think differently than is imposed ...

 I would like to hear your opinion in the comments.
 Lots of love and stay healthy
 Veronique 💋

Reacties

  1. Super mooi boeiend geschreven. Het stuk van de vaccinatie.... Ppfff.... Dat heb je heel duidelijk uitgelegd. En zo is het ook. ❤️. Het is geen vrije keuze dan.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

ROLLER-COASTER

PICTURE PERFECT PICTURES

Patreon what???