Hot & Steamy

Hot and Steamy (first Dutch then English) 

Ieeeeks badpakdag
Van de week zijn ik en mijn vriend 2 daagjes er tussenuit geweest. Lekker naar Nijmegen op hotel met 2 dagen sauna bij Thermen Berendonck. 
Gewoon, omdat we er beide erg hard aan toe waren om te ontspannen, omdat het precies een half jaar na onze eerste date was en ook omdat het bijna mijn verjaardag is. 
Dit alles samen gaf ons de perfecte gelegenheid om dit te gaan doen. 
Bij aankomst bleek ik de verkeerde thermen Nijmegen geboekt te hebben.
Grrrrrr er zijn er serieus dus gewoon 2!!! in Nijmegen en als je googled op Thermen Nijmegen, staat boven aan de link naar thermen Berendonck. En tja, daar had ik dus niet de vakantie veiling vouchers voor.
Gelukkig hebben we dit op kunnen lossen en gaan we alsnog een andere keer WEL naar thermen Nijmegen. 
Nou... Dat begon dus al goed. Maar toen het volgende. WOENSDAG BADPAKDAG!!! 
De gruwel van elke saunaliefhebbende nudist. 
Perfecte poppetjes, die met hun Perfecte knotjes op hun Perfecte waterproof make up gesculpte koppies, hun Perfecte lichamen showen in ini mini bikinies. En dan mooi gaan staan te poseren of liggen te zijn, voor de perfect afgetrainde haantjes die sporanisch hun perfect gespierde armen en benen lopen te flexen. Maar te onzeker zijn om op de gewone dagen te komen. 
Een ini mini bikini en een zwembroek die hadden we dus niet bij ons. 
Gelukkig konden we er bij de balie een stel kopen. Nog nooit heb ik zo goedkoop een badpak aan kunnen schaffen. Later bleek waarom. Na 1 dag was tie ook echt aan het rafelen en al bijna op. De zwembroek is iig nog voor meerdere keren te gebruiken. Mijn badpak was blauw en tekende aan alle kanten, drukte op mijn stoma en mijn borsten knalde er nog net niet uit. 
Maar goed, we waren binnen en we konden gaan genieten en ontspannen. 
JA, DIT KAN MET EEN STOMA!!! Zolang je geen open absessen of wonden hebt, is het zeker mogenlijk om te zwemmen of naar de sauna te gaan met een stoma. Het zetten van de eerste stap is vaak het moeilijkste. Het stukje schaamte en angst overwinnen. Maar serieus... Laat het je niet af nemen hierdoor. Bijt in 1 keer door de zuren appel heen. Zoek een (sto-) maatje die hier al ervaring mee heeft om eventueel samen te gaan. Dan is het minder eng. 

A whole new wooooooorld 
Nou is het onmogenlijk te beschrijven in wat voor volwassen 1001 nacht/ efteling omgeving we terecht waren gekomen. Zo vreselijk mooi. 
De ene ruimte was nog indrukwekkender dan de andere, met Arabische/hindoestaanse invloeden, mozaieken en heerlijke geuren. Houtsnijwerken, gigantische olifanten beelden, geweldige lampen, afbeeldingen van hindoestaanse goden, een lotus (ijs) waterval, een binnen en buiten zwembad met poolbar , een overdaad aan geweldige thema saunas en stoomcabines.... 
Vanuit het kruidenbad keek je uit op een binnen plaats die zo leek op dat van de fakier in de efteling, dat je zou verwachten dat er spontaan tulpen gingen groeien en een vliegend tapijt voorbij zou komen vliegen. 
En dan de parel van het complex... : 
het warme zoutwater-bad. 
Alle pijn uit mijn spieren trok weg, ik was gewichtloos, onderwater hoorde je klankschalen muziek en het was in een tempel omgeving gebouwd. De 2 kraaien die langs kwamen maakte met hun gekras het geheel af. Ik was helemaal zen en volgens mijn vriend hebben we er in totaal wel wat uurtjes in rondgedobberd. Voor mijn gevoel nog steeds veel te kort. 

Spieren kapot
Ik moet bekennen dat we er heen gingen, terwijl ik in een episode zat van extreme krampen in de spieren.. Al zeker bijna een week (stiekem was het nu een zegen, dat we juist nu naar de sauna gingen) Dat gebeurt wel eens als mijn darmen bepaalde voedingstoffen ineens niet meer op willen nemen. Dan krijgen mijn spieren niet genoeg voeding en verkrampen ze, gepaard met helse pijnen. Ze staan dan continue gespannen en bij de minste beweging wat stretched schieten ze in de kramp. En dat gebeurt echt overal in je lijf. En dat is niet zo fijn. 
Wat een geluk dat we nu juist een sauna get- away hadden. Door de spieren zo warm te kunnen houden , was de pijn dragelijk en kon ik nog genieten van het samen zijn. Alleen dat verrekte badpak!!!!
Die drukte zo hard in mijn spier in de lies als mijn stoma wat voller werd, dat daar continue pijn en kramp zat. En het is echt niet zo charmant om dat even snel los te masseren. Laat staan om je vriend te vragen om dit even te doen. Dan zouden we er meteen uit gezet zijn doordat andere het waarschijnlijk aangezien zouden hebben voor "gewenst intimiteiten". 

Net als in de film
Deze blog word een beetje een lofzang naar thermen Berendonck, maar f*ck it. Ze verdienen het. Het personeel was zo goed voor ons al waren wij het ongeluks-koppel vd dag. Tijdens het eten moest er wat aangepast worden op mijn dieet. Wat resulteerde in een foutje in de keuken waardoor we bijna een uur moesten wachten op ons eten. 
Maar dikke duim voor Elma en Patrick, die waren geweldig!!! (Vooral Elma, die ons al heel de dag voortreffelijk hielp en assisteerde bij kleinere ongemakken.) 
Excusses alom en een drankje vd zaak. 
Over het eten zelf echt niets dan lof. Wat was dat heerlijk. (net zoals de cocktails bij het poolzwembad) 
Maar toen kwam het. Er moest een toiletgang plaatsvinden (subtiel beschreven toch) en we wilde onze drankjes en eten niet zomaar achterlaten. Dus een serveerster gevraagt door te geven dat we nog niet klaar waren en zo terug waren. 
Nu zie je hem al aankomen. Teruglopend naar de tafel stonden Elma en Patrick net af te ruimen. Ik kan me zo voorstellen dat als in een slowmotion in een film mijn gezicht schreeuwde Neeeeeeeeee!!! 
Gevolgd door 4 mensen die in de lach schoten en de serveerster die toegesneld kwam om te zeggen het nog te laten staan... We konden er allemaal wel de humor van inzien. Dat zoveel mis kan gaan op 1 dag en we het toch zo fijn hebben gehad.... Dat kan alleen als je allebei "glas half vol" personen bent. En een Elma en Partick tegenkomt die weer een voucher voor koffie met gebak tevoorschijn toverden. Want nog een keer zo lang op eten moeten wachten, hadden we echt geen zin meer in. Das gestolen sauna tijd. 
Na het eerste dagje sauna gingen we naar ons Hotel (Umberto Nijmegen) waar we nog van een goed glas wijn en elkaar genoten. 
En ik nog even tussendoor mijn stoma moest vervangen omdat die besloot te gaan lekken en ik een paar keer opsprong vd pijn in mijn spieren.
Zooooo romantisch. 

Dag 2 was zwaar oke. 
In de ochtend deden we het rustig, want ik had weer een goed pijnlijke nacht achter de rug. Al ging het in de ochtend even redelijk. De lieflijke dame van het Hotel organiseerde een verlaat ontbijtje voor ons, wat niet had gehoeven maar waar zeker dankbaar gebruik van werd gemaakt. 
En toen weer op weg naar de sauna, part 2
JOEPIEEEEE!!!
We mochten weer lekker alles au naturel los laten hangen en dansen. Ik had wel een hoesje voor om mijn stomazakje. De stomazakjes die ik gebruik worden namelijk doorzichtig in het water en dan zie je de stront lopen. Ik heb daar geen moeite mee, maar ik kan me zo indenken dat andere het niet zo'n fris gezicht vinden. Al gaf het af en toe hilarische situatie. In het bubbelbad bubbelde tie van mijn stomazakje los. Dus ik: oooooh shit, mijn zakje drijft op de bubbles. 
Natuurlijk dacht mijn vriend aan het stoma zakje. 

Hoe anders was de sfeer als de dag ervoor. Veeeeel relaxer en gemoedelijker sauna publiek. Mensen in een rolstoel, op krukken, met allerlei littekens, een halve arm, een borstamputatie, Jong, oud, heel oud, dikke, dunne, lange en korte mensen. Mensen in alle soorten huidskleuren. En allemaal mensen die zichzelf en de ander accepteren met al hun gebreken. Deze mensen vind ik schitterend. Er volgen vaak spontane gesprekken met andere sauna gangers. Zoveel mooier en fijner dan de aanblik van de poppetjes en haantjes van de vorige dag. 
Lang verhaal kort. Dag 2 was ook wederom zeer geslaagt, echt een feest voor al mijn zintuigen en het warme zoutbad heb ik compleet in mijn hart gesloten. 
Nadien was ik compleet relax en lukte me het, om zonder teveel krampaanvallen of lekkages weer terug naar huis te rijden. 
Een beetje weemoedig maar o zo verschrikkelijk voldaan en dankbaar voor de afgelopen 2 dagen samen weg, weer op weg naar huis. 
En het mooiste van alles... 
Ik heb dus nog de vouchers van die andere sauna. Dus we gaan het binnenkort nog een keer over doen!!! 
Door een geluk bij een ongeluk waren we bij Thermen Berendonck terecht gekomen en we zullen hier vaker terug gaan komen. 
Ik ben, nu ik dit schrijf, nog steeds in de contente mens - modus. 
Maar wat wil je. 
Ik waande me ondanks de dagenlijkse ongemakken en de resultaten van het hebben van een stoma, in een 1001 nacht sprookje. 
Tesamen met het beste gezeldschap mogenlijk. 
Tot volgende week. 
💋 

Hot en Steamy (English)

Ieeeeks swimsuit day
This week me and my friend took a 2 day break.  To Nijmegen spending a night in a hotel with 2 days sauna at Thermen Berendonck.  
On arrival I appeared to have booked the wrong thermal baths Nijmegen.
Grrrrrr there are serious  2 !!!  in Nijmegen and if you google at Thermen Nijmegen, the link to Thermen Berendonck is at the top.  And well, I didn't have the auction vouchers for that.
Fortunately, we were able to solve this and we WILL go to thermal baths Nijmegen another time
Well ... That already started well.  Pfffff
But then the following.  
WEDNESDAY SWIMSUIT DAY !!!
The horror of every sauna-loving nudist.
Perfect dolls, who show their Perfect bodies in ini mini bikinies with their Perfect headsets on their Perfect waterproof makeup sculpted heads.  And then stand up to pose or lie down, for the perfectly trained roosters who sporanically flex their perfectly muscled arms and legs.  But these dolls and roosters are too insecure to come on the regular days.
An ini mini bikini and a swimsuit, we did not have with us.
Fortunately we were able to buy a couple at the counter.  Never have I been able to buy a bathing suit so cheaply.  Later it became clear why.  
After 1 day it was really fraying and almost ready for the trash.  
My bathing suit was blue and drew on all sides, pressed on my ostomy and my breasts almost popped out. 
Anyway, we were inside and we could enjoy and relax.
YES, THIS IS POSSIBLE WITH A STOMA !!!  As long as you don't have open wounds, it is certainly possible to swim or go to the sauna with an ostomy.  
Taking the first step is often the most difficult.  Overcome the bit of shame and fear.  But seriously ... Don't let this stop you.  
Find a (ostomy - ) buddy who already has experience with this to possibly go together.  Then it is less scary.

A whole new wooooold
It is impossible to describe in what kind of adult 1001 night / efteling environment we ended up.  So very beautiful.
One room was even more impressive than the other, with Arab / Hindu influences, mosaics and wonderful scents.  Wood carvings, giant elephant statues, great lamps, images of Hindu gods, a lotus (ice) waterfall, an indoor and outdoor swimming pool with pool bar, an abundance of great theme saunas and steam cabins ....
From the herbal bath you looked out on an inner place that resembled that of the fakier in the Efteling, so you would expect tulips to grow spontaneously by the sound of a fluid and a flying carpet to fly by.
And then the pearl of the complex ...:
the warm salt water bath.
All the pain from my muscles went away, I was weightless, underwater you heard singing bowls music and it was built in a temple environment.  The 2 crows that came along completed the fairytale with their scratches.  I was completely Zen and according to my boyfriend we spent a few hours bobbing around.  I still think it is far too short.

Muscles broken
I must confess that we went there, while I was in an episode of extreme muscle cramps .. For almost a week already (secretly it was a blessing that we went to the sauna right now). 
This sometimes happens when  my intestines suddenly no longer want to absorb certain nutrients.  Then my muscles don't get enough nutrition and they cramp, accompanied by hellish pains.  They are then continuously tense and with the slightest stretch movement, they shoot into the cramps.  
And that really happens all over your body.  
And that's not so nice.
I was so lucky that we had a sauna get away at this particular time. 
By keeping the muscles warm, the pain was bearable and I could still enjoy being together out there, with my boyfriend.  Only that damn swimsuit !!!!
It pressed so hard into my groin muscle as my colostomy bag became fuller,  there was continuous pain and cramping.  
And it is really not that charming to massage that cramp out quickly.  
Let alone asking your friend to do this.  
Then we would have been immediately thrown out, because others would probably have mistaken it for "desirable intimacies".

Just like in the movie
 This blog is going to be a bit of a hymn to Thermen Berendonck, but f * ck it.  They deserve it.  The staff was so good to us even though we were the "trubble couple" of the day.  
During the meal something had to be adjusted to my diet.  Which resulted in a mistake in the kitchen so we had to wait almost an hour for our food.
But big thumbs for Elma and Patrick, they were great !!!  (Especially Elma, who has been helping us all day  with minor inconveniences.)
 Excuses and a drink on them.
Nothing but praise for the food itself. How delicious that was.  
(just like the cocktails at the pool)
But then it came. There had to be a toilet visite (subtly described ) and we didn't want to just leave our drinks and food behind.  
So a waitress was asked to inform the staff, that we were not ready yet and would be back soon.
 You can already see it coming what happened next.  Elma and Patrick were clearing the table.  
I can imagine that like in a slow motion in a movie my face screamed Noooooooo !!!
Followed by 4 people who laughed and the waitress came rushing up to say leave it alone ... We could all see the humor of this situation.  
That so much can go wrong in 1 day and we still have had such a good time .... That is only possible if you are both "glass half full" persons.  And run into an Elma and Partick who again conjured up a voucher for coffee and cake.  Because if we had to wait so long for food again, we would loos to much sauna time.
 After the first day of sauna we went to our Hotel (Umberto Nijmegen) where we enjoyed a good glass of wine and each other.
 And I had to change my colostomy bag in between because it decided to leak and I jumped a few times from the pain in my muscles out of the bed.
Sooooo ffing romantic.

 Day 2 was severely okay.
 In the morning we took it easy, because I had another very painful night.  Although things went reasonably well in the morning.  The lovely lady of the Hotel organized a late breakfast for us what was certainly gratefully used.
And then back to the sauna, part 2

JOEPIEEEEE !!!
 We were allowed to let everything hang loose and dance au naturel again.  I did have a cover for my ostomy bag.  The colostomy bag that I use will become transparent in the water and you will see the shit running.  I have no problem with that, but I can imagine that others do not think it is such a beautiful sight.
How different the atmosphere then the day before.  Much more relaxed and pleasant sauna audience.  People in a wheelchair, on crutches, with all kinds of scars, a half arm, a mastectomy, Young, old, very old, fat, thin, tall and short people.  People in all types of skin tones.  And all people who accepted themselves and the other with all their flaws.  I think these people are wonderful.  There are often spontaneous conversations with other sauna goers.  So much nicer than the sight of the dolls and roosters from the previous day.
 Long story short.  
Day 2 was again very successful, a real feast for all your senses and I have completely closed the warm salt bath in my heart.  
Afterwards I was completely relaxed and managed to drive back home without too many cramps or leaks.
 A bit melancholic but so terribly satisfied and grateful for our 2 days together with the best possible compagny, I drove back home.
And the greatest thing of all ...
I still have the vouchers from that other sauna.  So we will do it again soon !!!

Fotos via Google en thermen Berendonck. 
En de laatste van mezelf 😁


Reacties

Populaire posts van deze blog

ROLLER-COASTER

PICTURE PERFECT PICTURES

Patreon what???